Barn och unga

Equmenia Vänersborg är en förening där man är välkommen precis som man är. De som är med i våra verksamheter har olika bakgrund, erfarenheter och kommer från olika delar av världen. Här får man vara en del av ett sammanhang, där både barn, unga, vuxna och äldre får plats. Vi är generationsöverskridande för kunna bygga en trygg gemenskap med varandra och församlingen. Vi sätter gemenskap före struktur och bygger långvariga relationer. Tillsammans skapar vi mötesplatser!

Läs mer om våra olika mötesplatser på här på vår sida och på sociala medier. Har du frågor om våra mötesplatser, eller om du är intresserad av att delta, hör av dig till Equmenia Vänersborgs kontaktperson Linus Otto, pastor Pär Arkbro eller någon av de kontaktpersoner för de olika mötesplatserna som finns under Kontakt.

Medlemskap

För varje år tar vi en årsavgift för att täcka kostnader för material, fika mm. där medlemskapet ingår. Har Du ej medlen finns det andra sätt att bli medlem vilket bla stödjer föreningen så att vi kan få bidrag. Se mer information under Aktuella dokument nedan eller använd QR-kod till höger.

Scout

Scout träffas tisdagar kl 18:15 till kl 19:30 på Karlsrogården. Mötesplatsen är för barn i förskoleklassålder (från 6 år) till årskurs nio. Äldre ungdomar och vuxna är välkomna som ledare.

Tonår

Tonår träffas fredagar med start kl 19:00. Till mötesplatsen är ungdomar från högstadie- och gymnasie-ålder välkomna.

Söndagsskolan

Söndagsskolan träffas söndagar i ojämna veckor kl 11:00 (börjar i gudstjänsten i kyrksalen). Mötesplatsen är för barn i alla åldrar, de minsta med föräldrar. Vuxna är såklart välkomna med sina barn.

Konfirmationsundervisning

Vi bedriver konfirmationsundervisning i samarbete med Missionskyrkorna i Lindveden och Trollhättan varje läsår. Se våra hemsidor för fler detaljer.

Barnkör

Barnkören träffas vid planerade tillfällen för att öva. Till mötesplatsen är barn i alla åldrar välkomna.

Sport/Puls

Puls träffas på söndagar kl. 18:00 för att spela innebandy, volleyboll, m.m. På somrarna är vi utomhus på Karlsro och spelar volleyboll och fotboll. Till mötesplatsen är framförallt barn och ungdomar från ca 10 år välkomna, men även vuxna som vill röra lite på sig. För de allra minsta med föräldrar har vi Familjepuls vid planerade tillfällen.

Aktuella dokument