Mötesplatser

Församlingen har funnits i centrala Vänersborg i snart 150 år och vi tillhör Equmeniakyrkan i Sverige. Vi är idag cirka 240 personer medlemmar och till det många barn och ungdomar i Equmenia.

Vi vill vara:
En kyrka för hela livet, där mötet med Jesus Kristus förvandlar mig, dig och världen. Utifrån den visionen vill vi vara en Öppen – Tydlig – Växande – Tjänande gemenskap.

Gudstjänsten är församlingens centrala mötesplats, men inte den enda. Beroende på intresse finns en mängd andra mötesplatser där gemenskapen  står i centrum. Vi strävar alltid efter att mötas och umgås, men framför allt upptäcka och växa i tron på Jesus Kristus.

I församlingen kan man både få ta emot, men också ge och dela ansvar med andra.

I församlingen finns många mötesplatser som:
Arbetsgemenskap på Karlsro
Bön- och samtalsgrupper
Föräldrafika
Lunchbön
Gemenskapsträff
Stickkafé
Arbete för Afrika
Språkcafé

Har du frågor om våra mötesplatser, eller om du är intresserad av att delta, ring någon av vår Pär Arkbro, eller Fredrik Carlson, församlingens kontaktperson.

Arbete för Afrika

Vi är en grupp i olika åldrar som river gamla lakan som sedan rullas till förband. Några stickar eller virkar babyfiltar. Allt detta skickas till Kongo. Vi träffas varannan torsdag jämn vecka kl. 10.30. Medan vi arbetar samtalar vi om aktuella händelser. Alla är välkomna att dela gemenskapen.

Gemenskapsträffar

För dig, senior och dagledig, som uppskattar en glad och meningsfull gemenskap i kristen miljö. Vi träffas kring fikaborden onsdagar ojämna veckor kl. 15 - 17.

Radiointervjuer

Erik Bondesson spelar in radiointervjuer, eller poddar, med personer som har anknytning till kyrkan. Dessa finns tillgängliga för nedladdning nedan.

Språkcafé

Du som vill träna att prata svenska - välkommen till vårt språkcafé tisdagar kl. 18.00 - 19.30! Där träffas vi över en enkel kopp kaffe eller te för att prata och umgås en stund. Ingen anmälan behövs.

Stickcafé för Afrika

Vi träffas varannan onsdag jämna veckor kl. 15 och stickar babykläder, som skickas till Kongo. Alla är välkomna!

Karlsrogården

I utkanten av Vänersborg, i Öxnered, finns församlingens sommargård, Karlsro. För mer information om gården se karlsrogarden.se.