Sång och musik

Sång och musik har en stor plats i vår kyrka, inte minst för barn och ungdomar. Musik förekommer alltid i våra gudstjänster och ibland ordnar vi speciella konserter eller gudstjänster där musiken står i centrum. Vill du vara med och sjunga eller spela finns följande grupper.

Gospel Groove Company Vänersborg

Är du sugen på att sjunga tillsammans med andra om livet och Gud? Vill du träna din röst? Vill du få nya vänner och låta körkraften göra dig glad? Då ska du absolut vara med i kyrkans gospelkör! Alla som vill får vara med – är du yngre än 15, ta med dig en vuxen. Uppåt har vi ingen åldersgräns! Det är gratis att vara med i kören. Vi sjunger ösig, groovig gospel på engelska. Hör av dig till körledare Kristina Andréen, tel/sms 0703065086, för mer information.

Barnkör

Barn i alla åldrar är välkomna att sjunga och ha roligt tillsammans. Vi träffas ibland för övningar och sjunger då och då i gudstjänsten.

EWT - Equmenia Worship Team

Ett gäng tonåringar träffas och övar i kyrkans musikrum och spelar loss i främst moderna lovsånger. Följ länkarna nedan för att komma till vår Instagram, Spotify och Youtube.

Musikkår

Musikkåren har funnits i över sjuttio år och samarbetar sedan några år med Trollhättans Missionskyrkas Symphonic Band. Vi övar på torsdagar och alternerar mellan Trollhättan och Vänersborg. Våra dirigenter är Mattias Lanhage och Kjell Andersson. Vår repertoar är blandad musik, allt från marscher, populärmusik, psalmer och visor.

Är du intresserad att komma med och spela är du varmt välkommen till oss.